Jag förespråkar användning av miljövänliga råvaror, därför köper jag i den mån jag kan alltid ekologiska och helst lokalproducerade varor. Jag hoppas att ni också värnar om vår miljö och har den i åtanke när ni står och väljer ut råvaror i butiken! Ju större efterfrågan, desto lägre priser. Förutom att ni gör miljön en stor tjänst vinner ni själva hälsomässigt på det genom ett mindre intag av skadliga gifter, och dessutom smakar råvaror som framställts på naturlig väg mycket mer och bättre!

fredag 5 juli 2013

Tapenade

Ännu en röra, denna gång tapenade. Otroligt enkel är den att göra, och snabbt går det också!


Ingredienser:
2 dl svarta oliver
2 msk olivolja
1 tsk dijonsenap (jag hade inte det hemma senast, men vanlig senap funkade lika bra)
1 msk kapris
2 pressade vitlöksklyftor

Gör så här:
  • Häll alla ingredienser i en bunke/behållare (Pressa ner vitlöken). 
  • Mixa med stavmixer.
  • Färdig att serveras! (Förslagsvis på kex, crostini, etc.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar