Jag förespråkar användning av miljövänliga råvaror, därför köper jag i den mån jag kan alltid ekologiska och helst lokalproducerade varor. Jag hoppas att ni också värnar om vår miljö och har den i åtanke när ni står och väljer ut råvaror i butiken! Ju större efterfrågan, desto lägre priser. Förutom att ni gör miljön en stor tjänst vinner ni själva hälsomässigt på det genom ett mindre intag av skadliga gifter, och dessutom smakar råvaror som framställts på naturlig väg mycket mer och bättre!

måndag 12 augusti 2013

Fabulöst god kladdkaka!

Kladdkakerecept går att hitta i princip överallt, men smaken kan skilja sig enormt, kladdig som okladdig. Denna kaka är otroligt god och lättgjord, mer behöver jag väl inte säga?
 
 
Ingredienser:
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg
1 dl flytande smör

Gör så här:
  • Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke.
  • Tillsätt sedan äggen och smöret.
  • Häll därefter smeten i en form och jämna ut så att smeten täcker hela formen.
 
  • Grädda kakan i 160 grader i 30 min.
  • Servera som den är eller med vaniljvisp/grädde och färska bär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar